Dagrofa mærker på både top- og bundlinje, at discountbutikkerne æder en stadig større del af det danske marked. Ifølge Jyllands-Posten faldt omsætningen i koncernen med næsten 1,5 mia. kr. i 2011, hvilket blandt andet kan tilskrives et omsætningsfald i Super Best-kæden på 2 %. - Det danske marked er stadig meget konkurrencepræget, og det er dyrt at etablerede en stærk position på discountmarkedet, siger Henrik Gundelach, koncernchef i Dagrofa A/S. Han kan dog glæde sig over, at Kiwi er en succeshistorie med en omsætningsfremgang på 17 %, som ikke kun skyldes åbningen af seks nye butikker, men også en generel fremgang i de eksisterende butikker. Den store synder er dog grossistvirksomheden SuperGros, som i løbet af året mistede både Statoil og DSB som kunder og gik 1,7 mia. kr. tilbage i omsætning. Som reaktion har SuperGros blandt andet sat priserne ned, ligesom Dagrofa har introduceret omkring 500 private label-produkter, som oplevede stigende salg i 2011 med en forventning om yderligere stigninger i år.